2005/10/22

Polgárszivatás

Egy évig külföldön jártam, nyár közepén érkeztem haza. Közben lejárt a három éves autóm környezetvédelmi igazolása. Én azon pedáns kevesek közé tartozom, akik előre feljegyzik igazolványaik lejárati idejét elektronikus naptárukba. Hiába riasztott azonban engem a hű szoftver még a tavasszal, ezt a fránya papirt nem lehet idegenben beszerezni - nem ismerik.


Hazaérkezésem vidám napján közúti igazoltatásba futottam, lelepleztek és most őszre megérkezett a kiszabott húsbavágó büntetés is. A magyar rendőr tudja, hogy ajándékból és büntetésből egyaránt az a nagyságrend jó, amelyet megérez az ember. A polgár meg azt tudja, hogy ugyan, nem kell mellreszívni az ilyesmit...

Egy másik varázslatos bosszantás: egy lapelőfizetést fontolgattam, és megfontoltan hat próbaszámot kértem. Hamburgban jelenik meg a lap szerdán, péntek délre eddig minden próbaszám megjött. Megtettem az éves előfizetést. Ma péntek van és délután - a lapom már csak hétfőre várható.

Nincsenek megjegyzések: